T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / MERKEZ - Gülbahar Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLERİ

ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI

Halkla İlişkiler alanı, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmek için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında uzmanlaşmış eleman ihtiyacını artırmaktadır. Halkla İlişkiler Alanı Çerçeve Öğretim Programı’nda;

1. Halkla İlişkiler dalı yer almaktadır. Bu doğrultuda Halkla İlişkiler alanı ve alan altında yer alan meslekte ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenciye;

• Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

• İletişim bilgisi, etkin iletişim, iletişim yöntemleri, müşteri ile iletişim, iletişimde yaratıcı drama uygun işlemleri yapma,

• Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları,

• Kelime işlemci, elektronik tablolama işlemleri yapma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Halkla İlişkiler Dalında;

• Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenleme, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenleme,

• Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma,

• Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları,

• Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapma,

• Yeni medyada marka iletişimi kurma,

• Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları

• Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

9.Sınıf Dersleri:

Mesleki Gelişim Atölyesi                             -  2 Saat

Halkla İlişkiler ve İletişim                           -  4 Saat

Halkla İlişkilerde Konuşma ve Yazma           -  3 Saat 

Ofis Uygulamaları                                      -  2 Saat

 

10.Sınıf Dersleri: 

Mesleki Hukuk                                           - 2 Saat

Halkla İlişkiler ve Medya                             - 3 saat

Halkla İlişkiler ve Meslek Uygulamaları         - 7 Saat

 

11.Sınıf Dersleri: 

Bütünleşik Pazarlama İletişimi                     - 2 Saat

Yeni Medyada Halkla İlişkiler                       - 5 Saat 

Halkla İlişkiler ve Reklam                            - 7 Saat

Çağrı Merkezi İşlemleri                               - 3 Saat

Rekreasyon ( Seçmeli )                               - 2 Saat

Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı ( Seçmeli )  - 2 Saat 

 

12.Sınıf Dersleri:

İşletmelerde Mesleki Eğitim                         - 24 Saat

Organizasyon                                             - 5 Saat

Tanıtım Faaliyetleri                                      - 2 Saat

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.02.2013 - Güncelleme: 18.09.2023 15:27 - Görüntülenme: 4352
  Beğen | 0  kişi beğendi